MCY Cab 1991
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991
- Detta ämne har 1,306 svar, 72 deltagare, och uppdaterades senast 2024-08-12 21:52 av
turbocab.
-
FörfattareInlägg
-
Humm vissa har en skattgömma med nya delar hemma. Fabriksny topp mm. Det är sådant man inte har hemma. :/ Men men det kommer väl det med. Hoppas att man får se någon av dessa bilar på någon träff i sommar.
Så man kan få ta sånna här bilder på någon av bilarna i år.
https://lh6.googleusercontent.com/_yDC-Y7XJsUQ/TYI3HoSNg7I/AAAAAAAAAnA/gEVh0gMCNcA/s800/_DSC1387.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;bara en nardi ratt som saknas i den röda nu då 😀 ….var inne på seabeach hemsida och GOD vad sugen jag blev på en träratt…saaftigt pris men hade suttit riktigt fint!!!! Undrar lite grann vad för diameter du har dina rattar?? De hade 330mm 360mm samt 390mm,,,,ska ut och mäta på den gamla ratten och jämföra med den men tänkte frråga om råd helt 😀 enkelt:)
Jag mätte just, hittade en Talladegaröd TurboS 1992 i djävligt bra skick i mitt garage alldeles nyss. 😮 Den stod där inte imorse? 🙄 365 mm är Nardiratten som Saab sålde, yttre diameter alltså. Så jag skulle säga 360 är ditt val, det blir lagom.
Satan vad fint den röda gick idag, den verkar ha överlevt vinterförvaringen mkt bra, allt lirade klockrent! Ystra hästar ville stressa, men det spann ju bara i dim-halkan som gracerade Göteborg hela dagen idag. Hörde rykten om vår på andra ställen…. Frågan är vad göra nu? Jag skulle vilja byta styrservot som läcker, ett jättefint dylikt ligger bredvid bilen och väntar. Jag skulle vilja pilla i 8ans primär och det stål-lock som Jörgen sålde mig. Men motorn måste änna ur, och orkar jag det nu? Bilen skulle gå jättefint i flera säsonger utan något av dessa jobb och jag är tveksam till att börja, pga tiden…. Jaja, får känna på det litegrand.
😛 Bra tänkt, jag är sjukt dålig på det ibland. Hm, 8ans primär, extraktor, portad topp, ny kamkjedja och batteriböj – i 5-dörrars bilen? 😯 Helt ärligt, känslan i den är inte dum. Skratta inte nu gubbar, men jag körde lite cabbe i Lördags och det var såklart helt djäkla underbart. Men en timma senare så satte jag mig i den röda för att åka till Ica, och den kändes minst lika tight, ligger bättre på vägen (Kilen…) och går bättre med mer riv, inte så sävlig liksom. 😳 Jaja, det löser sig allting. Har tom funderat på att slänga i hela ACkitet tänkt för den gula i den röda 5D istället, för att få den till en riktig långfärdsvagn för familjen. Men om 9-5Aero suget smäller till så suger det ju och jag får riva ut allt igen, jobbigt…. I-lands problem… Ack, tid – var är du?
@Turbocab wrote:
Jag mätte just, hittade en Talladegaröd TurboS 1992 i djävligt bra skick i mitt garage alldeles nyss. 😮 Den stod där inte imorse? 🙄 365 mm är Nardiratten som Saab sålde, yttre diameter alltså. Så jag skulle säga 360 är ditt val, det blir lagom.
Satan vad fint den röda gick idag, den verkar ha överlevt vinterförvaringen mkt bra, allt lirade klockrent! Ystra hästar ville stressa, men det spann ju bara i dim-halkan som gracerade Göteborg hela dagen idag. Hörde rykten om vår på andra ställen…. Frågan är vad göra nu? Jag skulle vilja byta styrservot som läcker, ett jättefint dylikt ligger bredvid bilen och väntar. Jag skulle vilja pilla i 8ans primär och det stål-lock som Jörgen sålde mig. Men motorn måste änna ur, och orkar jag det nu? Bilen skulle gå jättefint i flera säsonger utan något av dessa jobb och jag är tveksam till att börja, pga tiden…. Jaja, får känna på det litegrand.
KÖR bilen nu bara, du har nog med bilar som behöver skruvas 😉
I jönköping var det riktigt fint idag. ju närmare vi kom västkusten ju mer dimma blev det.
Det har hänt lite med bilen, polering och massor av småfix.
Men idag blev det nya fälgar. Trx fälgar med NYA däck! Det var inte igår det monterades på en 900 turbo. Men snyggt blev det. 😀
TRX fälgarna lyfte verkligen bilen.
Skall bli roligt att testa den på en längre sträcka, kör den till Saabklubbens årsmöte på lördag i THN.Visste att ni skulle gilla det, och tack Karl för att du laddade upp dina fina bilder här i tråden.
Som jag skrev i Saabklubbens tråd så var det en speciell känsla att skruva på TRX fälgar i det skicket med nya däck år 2011 och köra mot solnedgången. Hur många mer gör det i Sverige i år? 😆 Märkligt, för några år sedan visste jag knappt vad TRX var och nu går man loss på det, mest för att dom är så himla ovanliga idag.
Det finns dock att göra på bilen. Både jag och Karl är petiga och det skall kännas rätt och se rätt ut. Nytt på listan är kopplingspedal som måste bytas, och renovera/byta huvudcylindern för broms. Det är märkligt alltså, kopplingen var helt ok när vi köpte bilen, men då få kilometer vi kört den räckte väl för att få den glapp. När nya ägare kör en bil så kan saker som hållt länge snabbt rasa… Även ett nytt sånt där metall-nät för förarstolen tror jag ligger på listan, blir när vi byter innertaket. Mao, det är lite pyssel kvar. Men nånstans känns det som att denna bilen kommer vara ännu bättre och kännas tight och fin till Sommaren. Målsättningen, om vi nu har nån, är en snygg och fin och Sedan som gått långt men som känns bra att köra.
mars 24, 2011 kl. 07:02 #182943Otroligt vacker den blivit! Helt klart en raritet, nu börjar det suga här också för en fin trubbis. Jag ägde ju en 900 Aero -84 med 16.000 mil för ett antal år sedan, den hade bakrutetorkare, eltak, vdo extramätare och lite annat gottis. Saknar den men tyvärr var den betydligt rostigare än er LUX.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.