9k94
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
När du försöker starta den efter att ha haft igång den. Går motorn igång och sen dör lika fort?
För gör den det så måste du göra på två sätt. 1: Går ur bilen och låsa bilen och sen låsa upp eller vrida nyckeln till läge on och sen trycka på låsupp-knappen.Detta måste man göra för att startspärren går in. Detta kanske du redan visste men fick inte fram det i tråden. =)
Angående lödning eller klämma stift.
Har man en bra klämtång så behöver man inte vara orolig för att man har klämt dem för dåligt. =)
Lödning är också bra om alla förutsättningar uppfylls.I detta läget så hade jag nog både klämt och lödit 😉 Både skärp och hängsle. hehe Men jag själv nöjer mig med att klämma stift.
Det enda jag har råkat ut för när det gäller stift är att klämkraften i honstiftet är dålig ibland. Dvs inte i den änden där kabel och stift är klämd utan i andra änden där han-stiftet går in. =)
Nu ska jag inte tjöta sönder tråden något mer utan önskar dig lycka till med bygget. =)
@norman wrote:
Kul att denna underbara tråd kommit till liv igen :CE
Den gamla artikeln från Teknikens var också en fröjd att läsa fast jag håller inte med om att man ”klarar sig utan” de röda dekorränderna och ”Talladega” dekalerna. (på min finns en extra på bakluckan;))Ja de var intressant läsning. =) Och jag är som sagt en utav dem som anser att en äkta Talladega är svart med dekorstripsen. =) Sen så håller jag på att hjälpa kompisen med att hinna info om hans bil. Han har en 9000 Turbo MY1990 som är importerad som han hade fått till sig att det var en talladega. Men den är röd. Så det måste väl vara en Turbo Sport då?
Har nu plöjt igenom 44 sidor med info och massa tjöt. 😛
Jag håller då mig fast vid att en äktaTalladega är de som är byggda som broschyrerna säger. =) Ja jag är bitter. hehe
Men i min jakt i letandet efter info om 9000 2.3 TurboS så fann jag detta reportaget. Vet inte om det har behandlats tidigare i tråden. Men slänger in den endå.
http://teknikensvarld.se/provkorning-av-saab-9000-talladega-169110/
@-Konrad- wrote:
Som SaabAero skrev, så kan LH-boxen vara boven, jag hade en 9000T -87 som surade kraftigt, efter diverse felsökning och chans-byten så byttes LH-Boxen, då funkade det som det skulle.
//Konrad S.
Taskig HLM kan också göra så att bilen surar. =) Fick jag på min 9000T -91 efter en motortvätt.
@Sulo wrote:
Se där, en snygg fälg smög in i föregående inlägg. Detta forum alltså.
Vad gäller T5-konvertering så har jag läst lite om det tidigare. Verkar dock rätt avancerat. Är ju inte ute efter många hästar här. Men vore trevligt att kunna tanka sprit.
Trodde också det skulle vara avancerat men efter att ha studerat elscheman så är de inte så jobbigt. Blir en del kopplande efter ström. Men har man bara läst på och dubbelkollat allt så går de smidigt. =)
Denna tråden får man ju bara inte missa att följa! =) Trist att de har svetsat/spacklat igen hålen för listerna på dörrarna. Ev så kan det vara 9000 CS dörrar. Då är ju hålbilden fel för listerna. Men ser fram emot förfiningarna du kommer att göra på denna bilen.
Ser bra ut det lackjobbet du har gjort. =) Hur lackerar du? Lägger du ett avslutande lager mer klarlack eller är det bara täckfärg som det sista lagret?
Hade också velat kunnat göra detta… Men har inte den möjligheten. Men kommer väl sen.
Väntar med spännning på nästa uppdatering. =)
-
FörfattareInlägg