MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

• Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 766 till 780 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    M.Broberg
    Deltagare
    turbocab
    Deltagare

Nu slapp jag det… 🙂 Tack för tips, den verkar ju klockren faktiskt. As3 har ju grymt ljud original så det är ju inget man vill ta bort för mkt av.

henrikg
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Nu slapp jag det… 🙂 Tack för tips, den verkar ju klockren faktiskt. As3 har ju grymt ljud original så det är ju inget man vill ta bort för mkt av.

Annars har jag byggt en egen sådan CD-växlar emulator! (långt innan den siten kom till 😉 )

Mvh
    Henrik

Beeos
    Deltagare

@henrikg wrote:

@Turbocab wrote:

Annars har jag byggt en egen sådan CD-växlar emulator! (långt innan den siten kom till 😉 )

Mvh
    Henrik

huh? hur?

M.Broberg
    Deltagare

@henrikg wrote:

@Turbocab wrote:

Mvh
    Henrik

Konstigt nog är jag inte förvånad 😆

turbocab
    Deltagare

5Dörrars bilen är tillbaka på Bensin igen, nu går den lite snällare utan hysteriska överslängar i kalla vädret. Den är så mjuk och skön nu, beter sig helt 100%. Fan också. Jag skulle ju sälja den och köpa en 9-5 men nu är jag velepelle igen…. Så jag funderar på att sälja den Svarta istället och behålla den röda som en ”åka till tippen” bil och köpa 9-5an…. Herregud varför har jag så svårt att bestämma mig om nåt bilrelaterat… och varför sköter sig alltid mina bilar så himla bra när jag seriöst börjar tänka på att sälja dom???? Är det så för alla?

Är det nån som vill köpa en fin Svart TurboS Aero? 🙄

fataren
    Deltagare

Fantadtuskr att du kan hålla efter dina bilar på de sättet. Själv går ja ett varv runt bilen jag funderar på att köpa. Lyssnar på motorn. Kanske provkör en sväng. Överaskningar åker man alltid på. Sen kör jag då länge jag kan… Ett år eller två innan de blir skrot eller byts bort mot något.

Skulle alldrig kosta på en bil jag kanske kommer att sälja met än absolut nödvändigt. Förutom kakburksbilar. Men de köps ju defekta och renoveras och besiktas för att säljas.
    Tjänar inget på det. Är en hobby jag har med en Polare bara.

Är iofs Brutus och silvetpilen som de kostas på då. Men de e knappt man märker det. Sitter oftast gosaker på bilar ja skrotar.

Aa. Vad ville jag med de här inlägget? Vet inte. :-/

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

turbocab
    Deltagare

Snabbt ärende i stan, Majorna. 10 minuters parkering… En röd gammal 5dörrars og900 Turbo tillhör gatans absolut äldsta fordon i det ögonblicket. 9,5 minuter har gått, jag sneglar ut över gatan från butiken jag befinner mig i. En lappgubbe från Securitas står och kollar på bilen. Stress. Han går fram och tillbaka, kikar in i bilen…. ”men vad fan i helvete….” tänker jag och taggarna är direkt utåt. Stormar över gatan när ärendet är klart och häver ur mig ”det har väl inte gått 10 minuter än???”. Han: ”Va, nej jag kollar på fina bilen, det är inte så vanligt med fina såna här längre, den är ju jättefin!”…. 😯 I fullständigt oförstånd att han kollar in min röda og900 för att den är fin så får jag bara ur mig halvdryga ”då skulle du se dom där hemma”. 🙄 Ja, vad säger man. Vi pratade lite bilar och sen knallade han iväg, helt utan avsikter att lappa nån. Bilturen tillbaka till jobbet skedde i en mkt positiv anda.

Detta föranledde viss nyfödd entusiasm för min gamla bil. En större städning genomfördes nu ikväll medans solen sjönk allt mer, lite lättar service, koll av vätskor mm. Och en ny ruta skall monteras i veckan! Inte en vinter till med dassig ruta och dålig sikt. Jag slökollar lite på 9-5 och kanske när en manuell Aero Sedan med sollucka dyker upp för rätt pengar hos en handlare så slår jag till, men fan trot… Har tröttnat och og:n går fortfarande kanon. Smällde iväg till Helsingborg i helgen och den gick som en raket T/R, dock lite törstigare än jag önskade men det hade nog mer med hastigheten att göra än nåt annat.

turbocab
    Deltagare

Den svarta är då nybessad efter motorlyftet. En snabb affär på mindre än 10 minuter, UA. Bromsarna var perfekta, avgaserna också, katten glödde nog efter en tokkörning i ösregnet då jag såklart var försenad… Men gött ha den igenom, ställer av imorgon. En del intresse fanns för den i helgen på Oktoberfesten, så om jag kan bestämma mig nån gång så kanske bilen kan stanna i Sverige ändå om jag säljer.

turbocab
    Deltagare

Man kan inte förstå hur lite jag har meckat det sista – inte nånting alls!!! Galet. Men en liten kul grej – en uppsättning helt perfekta 15″ Two-tone Aero har hittat hem, från Cabmange. Inte en repa i dom. Så på den svarta blir det nu såna igen, som ”det skall vara”, åtminstone ser den då ut som den svarta GTn Saab har foton på lite överallt. Nice! I övrigt är det stiltje, men den röda går som tåget varje dag. Höger blinkers bestämde sig för att skrota idag och stack ut lagom lite lunchen… Hela fästet var av. Märkligt. Men det löstes genom höstens enda lilla meck, det tog några minuter. Jakten på nån 9-5 fortgår.

jonathan p
    Deltagare

Säker på 9-5. Har nu ägt 2 och är osäker på om den är tillräckligt kul för oss entusiaster? Har ägt två nu, en Aero -00 aut och en Aero -04 manuell. Oslagbara motorvägsvagnar som slukar mil, men saknar lite det saabiga. Utrymmena är det positiva, man sitter som en kung i dem!

turbocab
    Deltagare

Du har ju rätt, men jag har två entusastbilar redan. Jag behöver en krocksäker familjekryssare som kan köra folk på jobbet också när det behövs – och då är 9-5 valet! 9-3SS är för liten helt enkelt, jag har aldrig blivit riktigt kompis med dom vagnarna faktiskt, och ng9-5 är inte ett alternativ. Nu kikar jag lite på den silvriga importen som är till salu i Jönköping, den är riktigt fin faktiskt. Lite tråkiga färger bara men det är ju en bra vinterbil.

turbolamko
    Deltagare

Kul att veta att du och dina bilar lever iaf 😉

Vilken prisklass är det du har tänkt dig när det gäller att handla in en nyare bil?

För här har du ju nånting:

http://www.blocket.se/goteborg/Saab_9_5_Aero__Nyservad__Nybes__43922994.htm?ca=15&w=2

Har ju förvisso ett skrapmärke på höger kofångare fram men det är ju inget som man måste backa direkt på tycker jag 🙂

Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

turbocab
    Deltagare

Den är kanonfin, men way over my budget…. Är mer inne på den här just nu: http://www.blocket.se/jonkoping/SAAB_9_5_2_3T_AERO_230HK__Laga_mil_Mycket_fin_44137600.htm?ca=15&w=3

Fått massa pics på den och den är verkligen kanonfin. Italienimport 2007, finns ingen som helst historia på den dock. Kan ju vara backad mätare, men får väl kika om jag orkar ta mig upp. Rostfri, motorrummet ser nytt ut.

turbocab
    Deltagare

Jo, ifall ni undrar vad jag gör istället för mecka bil…. 😉 Mitt senaste bygge är just klart, Revells fina Queen Mary 2 i skala 1:400. Modellen är gjord efter varvets originalritningar. Det tog några timmar…. Det är bara vit plast ur kartongen. Blev rätt nöjd faktiskt. SKall pryda mitt kontor numera. (Jobbar ju med säkerhets system på fartyg, och vi har faktiskt brandlarm-systemet på QM2)

Efter detta tillfälliga avbrott i den normala verksamheten så återgår jag nu till dom vanliga projekten, en Beufighter i Öken-målning samt en Dambusters Lancaster i 1:48 väntar på att byggas!

Visar 15 inlägg - 766 till 780 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng