900 T16

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 17, 2012 at 08:26 #190261

      @Juvakka wrote:

      Glömde skriva det förut men din bil var sjukt snygg ju 🙂

      Tack!
      Gillar stuket på din 🙂

        april 17, 2012 at 09:17 #190262

        @Beeos wrote:

        @Juvakka wrote:

        Glömde skriva det förut men din bil var sjukt snygg ju 🙂

        Tack!
        Gillar stuket på din 🙂

        Tack 🙂

          april 20, 2012 at 11:37 #190309

          Då har jag äntligen fått monterat den nya plåten fram samt kapat upp i fronten för bättre kylning. Kan nog vara bra att ha inför sommarens banträffar 🙂 Tänkte byta skylten bak med men det började regna så det får bli i helgen förhoppningsvis.

          (Ser lite skumt ut med höjden på bilden då bilen står i en backe)

            april 20, 2012 at 11:43 #190310

            Stiligt 🙂

              april 20, 2012 at 11:56 #190311

              @M.Broberg wrote:

              Stiligt 🙂

              Tackar 🙂

                maj 7, 2012 at 20:28 #190555

                Har hänt lite sen sist. Lödde in en ny spikdiod då jorden till den gamla gått av. Med en fungerande spikdiod har jag justerat tändningen lite mer och nu skickar den på ändå lite bättre 🙂

                Kände att det får vara dags att ta tag i det hängande innertaket nu. Så fick bli att plocka ner det idag. Kommer nog bli ett lyft att få dit nåt bättre.

                Sen vart jag iväg till trollhättan idag och köpte mig en 7:ans primär dessutom, hoppas kunna montera denna inom en snar framtid.

                Sen har jag några frågor med. Hur har ni andra gjort med det nedre klipset på b-stolpens beklädning? Alltså övre halvans nedre klips. För mina gick inte att få ut utan dem gick sönder.
                Sen undrar jag även om nån vet hur man får av yttre skraplisterna till sidorutorna?

                  maj 8, 2012 at 11:09 #190566

                  använd en avlång spackel spade för att få av c stolparna det använder jag har aldrig misslyckats bara ett tips.
                  mvh niklas

                    maj 8, 2012 at 17:24 #190565

                    Allt gick enligt plan och bilen har nu ett rätt fräscht innertak, så klart inte nyskick men duger gott åt mig. Bara nytt tyg till c-stolparna, sätta tillbaks klädseln på b-stolpen och fixa en fräschare till vänster a-stolpe kvar med det. Tack till brorsan och Mikael för hjälpen idag 🙂

                      maj 8, 2012 at 17:26 #190085

                      @el turbo negro wrote:

                      använd en avlång spackel spade för att få av c stolparna det använder jag har aldrig misslyckats bara ett tips.
                      mvh niklas

                      Menar du b-stolpe? C-stolpen har jag inte haft några problem med. Grejen är den att klipsen till b-stolpen gick sönder och jag lyckas inte få ut nya ur andra bilar då dem med går sönder. Jag kanske blir tvungen att köpa två nya.

                        maj 8, 2012 at 19:49 #190571

                        Gott att dämparna verkar funka som de ska! Kul att du kör stenhårt med en 5-dörrars, har själv gett mig på ett objekt och nu ångrar man ju nästan sig lite när man sålt AVO:sarna. Hur gjorde du med innertaket, köpte du nytt eller du klädde om det gamla? Blev i vilket fall väldigt snyggt 😛

                          maj 8, 2012 at 20:44 #190574

                          @Pershav wrote:

                          Gott att dämparna verkar funka som de ska! Kul att du kör stenhårt med en 5-dörrars, har själv gett mig på ett objekt och nu ångrar man ju nästan sig lite när man sålt AVO:sarna. Hur gjorde du med innertaket, köpte du nytt eller du klädde om det gamla? Blev i vilket fall väldigt snyggt 😛

                          Dämparna funkar kanon, måste ställa dem bak lite mjukare bara. Men klart nöjd med dem 🙂 Såg att du fick tag i ett riktigt fint projekt, hoppas det kan bli nåt trevligt av den.

                          Hittade detta i en 5-dörrars som jag tror var en 93:a på skroten, fanns ju inte mycket annat att välja på än att köpa det. Synd bara att inte c-stolparna klarat sig lika bra. Blev ett riktigt lyft invändigt 🙂

                            maj 10, 2012 at 14:44 #189099

                            Fick köpt ett par stolar som verkar få plats denna gången. Ska bara bygga nåt så dem går in i bilen. Lite synd med kolfiber mönstret på dem men jag sitter nog still iaf 🙂 Ska försöka få in dem i bilen under helgen.

                              maj 10, 2012 at 14:58 #187863

                              Ser rejäla ut.
                              Blir nog bra detta.

                                maj 10, 2012 at 15:26 #187864

                                AxlSams gamla kina-stolar? kommer nog funka. bara massa inredning o kasta, och var är buren? 😀

                                EDIT: Rätt porriga fälgar på den undre bilden :love

                                  maj 10, 2012 at 15:42 #187122

                                  @M.Broberg wrote:

                                  AxlSams gamla kina-stolar? kommer nog funka. bara massa inredning o kasta, och var är buren? 😀

                                  EDIT: Rätt porriga fälgar på den undre bilden :love

                                  Japp, hans gamla. Hoppas dem funkar tills det blir riktig racestol i bilen 🙂 Bur planer finns allt, med lite tur så ska jag försöka sätta i en nästa vinter. Tills dess får hela inredningen sitta kvar, bara utan innertak var det ju mycket mer ljud inne i bilen och det blir jobbigt i längden 😛

                                  Dem e fina, brorsans gamla fälgar 🙂

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.