MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

• Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    wallero
    Deltagare

enjävligt fin 900 du har martin.
    hagel bössan kan du sälja till mig å inte karl den gör sig bättre på en aero.
    mvh niklas

anderslindh
    Deltagare

Helt galen puts på den bilen enligt bilderna! 😀 Magisk

cabmange
    Deltagare

@el turbo negro wrote:

hagel bössan kan du sälja till mig å inte karl den gör sig bättre på en aero.
    mvh niklas

Du Niklas skulle du kunna leva med att ha en sådan hagelbössa på din bil när du vet att det är jag som har tagit fram nytillverkning av dom 😆
    Och Karl´s bil är faktiskt en TurboS där han vill ha den, så det borde väl vara ok?

//Magnus

wallero
    Deltagare

ser det ut exackt som orginal så är det klart jag vill ha en om du vill sälja en till mig förstås eller var köper jag en?

cabmange
    Deltagare

@el turbo negro wrote:

ser det ut exackt som orginal så är det klart jag vill ha en om du vill sälja en till mig förstås eller var köper jag en?

Så exakt man bara kan, trumpeten är något kortare än original.

//MH

Beeos
    Deltagare

@cabmange wrote:

@el turbo negro wrote:

Så exakt man bara kan, trumpeten är något kortare än original.

//MH

Kostar?

henrikg
    Deltagare

Också intresserad 🙂

reino
    Deltagare

+1 😀

turbocab
    Deltagare

Så T8an är ute igen, hittade vattenläckan. Under höger dörrtröskel sitter ju en gummigenomföring, den var helt igenguggad… Tog less och Niagarafallen utspelade sig på gårn. Case closed.

Så i helgen fick bilen ge sig ut på lite resa å tjänstens vägar igen, gjorde en tanker off Skagen i Lördags. Tog några slöa pics när solen sänker sig i Västerhavet, vid Kandestederna, Norra Jylland. Bilen står på saltvattenmättad sand, bara 12 timmar innan denna bilden togs så låg stormen på och fyllde hela stranden med skummande hav. Mindre än en timma efter bilden togs körde jag på Stena Danica för hemresan, det vart lite tight med tiden…

En liten bonuspic. Fox sunrise, Bunkerbåt, ligger långsides Freja Pegasus utanför Skagens hamn. Jag fick kliva på bunkerbåten från en mindre supplybåt, och sedan åka lyftkran och korg över till däcket på större båten…. Det hivade rätt bra på andra sidan större båten mot vinden så repstegen där var för farlig att använda. På bilden syns inte sjön alls, men natten innan bilden togs låg det runt 21-24 m/s i Skagen….

Hemåt sen blev det repstege på sidan ner till en av Lotsbåtarna som lämnade av en Lots som skulle föra Freja Pegasus ner till Kalundborg för lossning. Den manövern gjordes i 5 knops fart ca då dom lättat ankar redan och påbörjat resan när Lotsen kommer. Lite halvläskigt att ramla i där, dessa manövrar framkallar alltid lite skräck så man vet att man lever. Jag kan säga att Skagen-lotsarna är grabbar med stora cohonas… I lördags var väl okey, men i 15m/s en Januarinatt i snöglopp är det fan inte lika ball.

turbolamko
    Deltagare

Mycket fina bilder från Skagen 🙂 Hoppas resan gick fint!

Blev det någon vinst på spelautomaterna ombord på Stena Danica då? 😉

Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

turbocab
    Deltagare

Usch vad petig man är. Jag har en liten vibration i den svarta vid pådrag, jag tror det är medbringarna som är slitna på den lådan som stoppades i förra året. Detta plus att jag vill ha 8ans i ändå med lite småpyssel runt om föranleder det jag inte orkade med denna bilen för två år sen – motorlyft och lådbyte. Bilen skall ju vara en herrejösses-glidare med bra effekt, men vibrationen förtar lite av känslan, och inte ens den gamla LUX 1984an vibrerar det minsta vid dylikt pådrag. Kan yttre drivknutar eller för dåligt med fett ge dessa vibrationer tror ni? Jag inbillar mig att det är en snabb vibration, absolut inte varje hjulvarv utan snabbare och den upphör direkt när man går av gasen även om bilen gör 150 blås. Så visst är det medbringarna?

Själva jobbet kommer ju medföra en del optiskt kel antar jag, som lyfter hela intrycket runt maskin. Kanske en semestervecka att lägga på detta, vad tror ni om det?

jonathan p
    Deltagare

Ett ”test” kan ju vara lämpligt. Montera väck båda drivaxlarna, väck med medbringarna och byt plats på dem, på med allt igen och testa. Kolla också nogrannt så ingen av de inre knutarna är skadade invändigt…

Låter onekligen som knut/medbringarproblem…

turbocab
    Deltagare

Hm, ja kanske det. Jag har ju kört bilen innan och då fanns ingen vibration alls, nu några få hundra mil senare så vibrerar det och det ända som ändrats är ju lådan, till en annan gammal trött historia.
    Det här med mebringarna är ju klassiskt, men jag har aldrig gjort det – släpper man på alla bultarna som håller locket typ som axlarna går igenom och drar rakt ut eller hur funkar det? Kan ju kanske testa, men det lutar åt ny låda ändå för det optiska intrycket, plus allt annat gött man får gjort samtidigt med skrotet ur.

turbocab
    Deltagare

Lite kort update – den svarta är på plats i Garaget, och nu åker lådan ur nån gång nästa vecka. Det blir en i stort fabriksny, men 8ans primär. E85 konvertering kommer göras också, spridarna hämtades idag i Älvängen av en 99 banracing kille. Ska ta lite pics på jobbet sen, det blir lite optiskt pyssel i maskin, nytt fint AC fäste, lite småsaker och kanske lite svart färg på sina ställen också. Lådan är blank och fin – aldrig använd! Så det skall bli fint detta. Tid planerat – några veckor, max! Bilen skall i trafik igen innan Juli.

turbocab
    Deltagare

Du har rätt, men vädret är ju sådär och jag har ju lite annat att åka med…. Nej, blir ingen stressmecka hoppas jag, men jag skall inte in i motorn och klabba utan försöka hålla mig koncentrerad på just lådan och det optiska. Men vi får väl se…. 😳

Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.